EOTD-Persian Opulence

Dagens ögonsminkning går i lila och guld, har använt alla 3 skuggorna från L´oréal paletten Persian Opulence från deras höstkollektion Oriental Beauty. Lägger först ett tunt lager av Lumenes Eye Makeup Base på hela locket upp till brynet. Har lagt nr 2 över den inre delen av det rörliga locket, alltså från ögonvrån ut mot halva locket, där nr 2 möter nr 1 som jag sedan målar ut mot yttre delen av locket. Sedan suddar jag ihop dem, lägger även nr 3, den cremevita guldskimrande skuggan (highlighter) på rörliga delen, alltså över de lila skuggorna, sedan målar jag 3 an upp till brynet. Det är en ordentligt glittrande och skimrande skugga, precis så som jag vill ha det!
Har även lagt en linje med IsaDoras In Liner Kajal i färger Blonde på vattenlinjen.
Avslutar med 2 lager mascara, idag blev det Niveas Eyes Wide Open i svart.

Inte världens tydligaste bild, men det får ni ta! Är faktiskt nybörjare inom detta!

Kan också berätta att jag använder Maybellines Dream Mousse Concealer i nyansen Natural nr 02 och Powder Foundation i färgen March från Face Stockholm som grund. Sedan fixerar jag grunden med lite löspuder.
Rouge från Maybelline i färgen Rose Wood ligger på kinderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0